نوشته شده توسط : امیر

 

پودرهاي غذايي در زندگي روزمره مردم و توليد صنايع غذايي با مزاياي متعدد در همه جا حضور دارند. با افزايش استفاده از پودر غذا در جهان ، درك روشهاي فرآوري پودر غذا و تغييرات در خواص فيزيكوشيميايي پس از پردازش به منظور كنترل شرايط فرآوري و كيفيت محصولات نهايي اهميت فزاينده اي پيدا مي كند. در ميان بسياري از روشهاي پردازش پودرهاي غذايي ، تكنيك خرد كردن فوق العاده ابزاري نوظهور و مفيد براي توليد پودر فوق العاده با برخي خواص منحصر به فرد و اميدوار كننده است كه باعث شده اين تكنيك در دهه هاي اخير با موفقيت در فرآوري مواد غذايي به كار گرفته شود. اين مرور اطلاعات روشهاي اصلي خرد كردن فوق العاده در زمينه پردازش غذا و تغييرات عملكرد پس از عمليات سنگ زني فوق العاده را برجسته مي كند. همچنين ، چالش هاي احتمالي ، فرصت هاي اميدواركننده و چشم اندازهاي اين فناوري در بررسي مورد بررسي قرار گرفته است. اين مرور مباني نظري و راهنماي پردازش فوق العاده پودر غذا را ارائه مي دهد ، كه مي تواند رويكردها و ايده هاي جديدي را براي استفاده با ارزش از مواد اوليه غذا و همچنين طراحي غذا ارائه دهد.

Mill Powder Tech (MPT) 70 سال است که از تایوان تولید کننده ماشین آلات سنگ زنی و اختلاط است و مشتری آنها پیشرو در تامین پودر چاشنی است. فلفل تند ، فلفل سیاه ، فلفل سفید و دارچین ادویه هایی هستند که عمدتا توسط مشتری به اروپا و ژاپن فروخته می شوند. به محض ورود به کارخانه آنها ، در میان تمام خطوط تولید کشورهایی مانند تایوان ، ژاپن ، اروپا و چین ، می توانید سه مجموعه پروژه کلید در دست از MPT را مشاهده کنید. در نمایشگاه تجاری ALLPACK اندونزی ، بیست سال بعد ، مشتری تصمیم گرفت دو خط تولید اضافی از MPT برای کارخانه جدید خود سفارش دهد. چرا MPT؟ در 20 سال گذشته ، هیچ یک از ماشین آلات MPT نیازی به تعمیر نداشتند ، حتی در فصول شلوغ که به ماشین ها نیاز داشتند 24 ساعت شبانه روز کار کنند.

طول عمر سه برابر بیشتر ، تحویل پودر با کیفیت ، عیب یابی ، تولید بالا ، هزینه کم نیروی کار ، نصب ساده و نگهداری آسان از مواردی است که مشتری تجربه کرده است. آنها هرگز برای نصب خط تولید به MPT احتیاج نداشتند - این امر بدون عارضه است. برای ادویه جات خشک ، ترد و حاوی کمتر از 15 درصد روغن ، PM6 مناسب است. در حقیقت ، شکر اصلی ترین محصول آسیاب برای اکثر خریداران است. پروژه کلید در دست MPT در حال افزایش حداکثر ظرفیت تولید و ارائه پودرهای بریده شده یکنواخت است ، که به مشتری اندونزیایی اجازه می دهد پودرهای چاشنی با کیفیت بالا را در سطح جهانی بفروشد.

به عنوان تأمین کننده ادویه ، دو عامل ضروری برای تهیه پودر ادویه با کیفیت بالا عبارتند از: اطمینان از حفظ بوی کامل ادویه جات و همچنین اطمینان از آسیاب یکنواخت هر ادویه. در 70 سال گذشته ، با استفاده از سبک ژاپنی ، تا سیستم فرز امروزی آلمان ، تجهیزات فرز و آسیاب MPT از تأثیر حرارت بر پودر اجتناب کرده است. پروژه کلید زنی آسیاب ادویه مشتری آنها شامل قیف تغذیه ، نوار نقاله ، آسیاب چکشی ، آسیاب سنجاق ، جدا کننده گرد و غبار ، جمع کننده گرد و غبار و دریچه دوار تخلیه است. طراحی ، که موتور را از یاتاقان و تسمه جدا می کند ، به همراه آسیاب چکشی و پراکندگی حرارت آسیاب سوزنی از چرخش روتور ، به این معنی است که استاندارد پودر بالا می رود.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

پودرهاي غذايي مواد جامد خشك و ريز هستند كه هميشه در زندگي روزمره مردم و توليد صنايع غذايي وجود دارند. از مواد اوليه و مواد تشكيل دهنده گرفته تا محصولات فرآوري شده ، پودرهاي غذايي برخي از پودرهاي معروف مواد غذايي و محصولات غذايي هستند (Barbosa-Cánovas، Ortega-Rivas، Juliano، & Yan، 2006؛ Bhandari، 2013). پودرهاي غذايي با توجه به كاهش حجم/وزن ، راحتي بسته بندي ، حمل و نقل ، بهبود دسترسي زيستي و ارزش غذايي بيشتر داراي مزايا و مزاياي اقتصادي زيادي هستند (باربوسا-كانواس و همكاران ، 2006). مهمتر از همه موارد فوق ، بسياري از مواد اوليه غذايي در حالت جامد (به ويژه مواد اوليه مواد غذايي تازه مانند ميوه ها و سبزيجات) يا در حالت مايع اغلب به شكل پودر مربوطه تبديل مي شوند تا عمر مفيد آنها در نتيجه كاهش محتواي آب در پودرها ؛ در غير اين صورت ، مواد خام غذايي به راحتي در حالتهاي بومي يا در محيط طبيعي تجزيه و تجزيه مي شوند (جيانگ ، ژانگ و آديكاري ، 2013). بنابراين ، وظيفه اصلي پردازش مواد اوليه مواد غذايي به صورت پودر ، حفظ ثبات آنها تا زمان نياز به استفاده بيشتر است. عملكرد ثانويه آن اين است كه به عنوان طعم دهنده ، رنگ آميزي و تركيبات كاربردي استفاده شود زيرا فرم پودر به راحتي قابل مصرف است و در نتيجه كاربردهاي گسترده اي در محصولات مختلف غذايي و دارويي دارد (Fitzpatrick، & Ahrné، 2005).

از مواد غذايي مانند آرد يا نشاسته گرفته تا غذاهاي فوري مانند قهوه يا شير خشك ، غذاهاي فرمول دار مانند پودر سبزيجات با فرمول يا تركيبات مكمل هاي غذايي ، تا غذاهاي كاربردي مانند پودر ماكا يا پودر اسپيرولينا ، بسياري از محصولات غذايي موجود در بازار تجاري به شكل پودر ، همراه با افزايش تدريجي حجم و انواع آنها يافت مي شود (Bhandari، 2013) ، كه باعث رشد سريع صنعت پودر و صنايع مربوطه مي شود كه ماشين آلات توليد پودر را توليد مي كنند. به عنوان مثال ، توسعه غذاهاي مبتني بر علم و نياز به تنوع در محصولات غذايي به توسعه بازار مواد غذايي كمك زيادي كرده است (Fitzpatrick، & Ahrné، 2005) ، كه اغلب به صورت پودر عرضه مي شوند ، و /يا در پيش مخلوط هاي پودري (جيانگ و همكاران ، 2013).

در مواجهه با تقاضاي شديد بازار ، بسياري از عمليات واحد در حال توسعه و استفاده براي توليد و پردازش پودرهاي مختلف غذايي (Barbosa-Cánovas و همكاران ، 2006) ، يا از مواد جامد از طريق آسياب كردن (فرآيند برش ساينده با استفاده از چرخ سنگ زني) ، فرز (فرآيند ماشينكاري با استفاده از برش هاي دوار) ، خرد كردن (پودر شدن يا فشار دادن به داخل با فشار قوي) ، دانه بندي (فرآيند تشكيل دانه ها يا دانه ها از ماده جامد) ، پودر شدن (كاهش با پودر يا آسياب به پودر) و مخلوط كردن (عمليات پراكندگي مكانيكي مواد براي دستيابي به حالت يكنواخت) يا از مواد مايع ، دوغاب و خمير از طريق دهيدراتاسيون و تبلور محلول فوق اشباع (Ho، Truong، & Bhandari، 2017).

علاوه بر همه تكنيك هاي ذكر شده در بالا ، تكنيك پودر فوق العاده ظريف يك فن آوري نوظهور است و اين تكنيك اغلب در توليد پودرها در اندازه هاي ريز ، زير ميكرون و حتي نانومتر (اندازه 100 ميكرومتر تا 1 نانومتر) استفاده مي شود ( ژائو ، يانگ ، گاي ، و يانگ ، 2009). اين ماده به دليل پتانسيل منحصر به فرد خود در توليد غذا در سراسر جهان توجه زيادي را به خود جلب كرده است (Muttakin، Kim، & Lee، 2015؛ Sanguansri، & Augustin، 2006). به عنوان مثال ، سنگ زني فوق العاده مي تواند منجر به تغييرات زيادي در مواد اوليه از نظر ساختار و سطح شود ، كه مي تواند برخي از ويژگي هاي برجسته را بر اساس اثر اندازه كوچك ، اثر كوانتومي ، بهبود ويژگي نوري ، خاصيت مغناطيسي و همچنين خواص شيميايي و كاتاليزوري (هو ، چن ، و ني ، 2012 ؛ نيو ، هو ، وانگ ، و چن ، 2014). در مقايسه با نمونه هايي كه با روشهاي مكانيكي سنتي پودر شده اند ، پودرهاي فوق ريز همچنين مي توانند خواص فيزيكوشيميايي بهبوديافته اي را ارائه دهند ، به عنوان مثال ، جريان پذيري بهتر و هيدراتاسيون ، فراهمي زيستي و فعاليت زيستي بيشتر (منگ و همكاران ، 2017) ، فعاليتهاي آنتي اكسيداني قوي تر ، تنش سطحي كمتر (Zhong et همكاران ، 2016) ، و طعم بهتر و احساس دهان (Muttakin و همكاران ، 2015). و مطمئناً ، با توجه به پتانسيل منحصر به فرد خود ، تكنيك پودر فوق العاده ظريف نيز كاربردهاي جديدي پيدا خواهد كرد ، به ويژه در تحقيق و توسعه مواد غذايي با ويژگي هاي عملكردي جديد (ژائو ، ژو ، ژانگ ، و تانگ ، 2015 ؛ ژونگ و همكاران ، 2016).

هدف اين مقاله تشريح كاربردهاي فعلي و مورد انتظار فناوري فوق العاده آسياب در پردازش مواد غذايي ، و همچنين مزاياي آن در ساخت پودرهايي با اندازه ذرات كوچك به ميزان مناسب براي بهبود ويژگيهاي فيزيكوشيميايي و عملكردي است. در اين زمينه ، اين بررسي عمدتا (الف) تكنيك هاي اصلي آسياب فوق العاده در زمينه پردازش مواد غذايي و (ب) تغييرات پودرها در ويژگي هاي فيزيكوشيميايي آنها را پوشش مي دهد.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

تكنيك اصلي فن آوري سنگ زني فوق العاده در پردازش مواد غذايي

روشهاي توليد پودرهاي فوق العاده را مي توان به طور كلي به دو دسته تقسيم كرد: خرد كردن خشك و خرد كردن مرطوب. بر اساس تفاوت بين مواد مختلف ، روشهاي سنگ زني فوق العاده متفاوتي ايجاد شده است ، مانند پودر شدن جريان هوا با سرعت بالا (فرز جت) ، فرز توپ ، هموژنيزاسيون با فشار بالا (HPH) ، ميكروسيال زدايي ، همگن سازي با سرعت بالا ، فرز كلوئيدي ، اولتراسونيك متلاشي كننده ، سنگ زني رول يا غلتك ، و خرد كردن چرخشي با سرعت بالا (چن ، ژانگ ، بانداري ، و يانگ ، 2017). جدا از اين روشها ، برخي از تكنيكها و تجهيزات جديد براي سنگ زني فوق العاده براي مقاصد خاص توسعه داده شده است. به عنوان مثال ، سنگ زني فوق العاده خلاء (ژائو و همكاران ، 2009) و آسياب دماي پايين/آسياب برودتي (سينگ ، قدكي ، و گسوامي ، 2018) نيز با موفقيت اختراع شده است. تحقيق و توسعه اين فناوري هاي جديد در جلوگيري از اكسيداسيون و فرار اجزاي حساس (به عنوان مثال ، اسانس فرار ، طعم دهنده ها و رنگ ها) در گياهان خوراكي بسيار مهم است (Liu et al.، 2013؛ Murthy، & Bhattacharya، 2008؛ Murthy ، راني ، و رائو ، 1999 ؛ پشك ، ويلسون ، و هاموند ، 1985 ؛ ساكسنا و همكاران ، 2015 ؛ شارما ، آگاروال ، شارما ، راتور ، و ساكسنا ، 2014). علاوه بر اين ، در مقايسه با روشهاي سنگ زني سنتي ، آسياب برودتي نيز گزارش شد كه مي تواند ثبات روغنهاي فرار ، قدرت طعم و كل محتويات فلاونوئيدها و فنوليك را در برخي ادويه جات و تفاله چاي افزايش دهد (Balasubramanian، Gupta، & Singh، 2012 ؛ ساكسنا و همكاران ، 2015 ؛ ژانگ و همكاران ، 2019). علاوه بر اين ، هر روش خرد كردن مزايا و معايب خود را دارد ، همانطور كه در جدول 1 نشان داده شده است. در كاربردهاي عملي ، روش سنگ زني فوق العاده مناسب بايد با توجه به ويژگي هاي مواد اوليه و نيازهاي واقعي انتخاب شود.

ترکیبی مطلوب از پارامترهای فرز برای ظرافت و خروجی مورد نیاز هر محصول در دسترس است. برای یافتن این پارامترها می توان از نمودارهای ظرافت خاصی استفاده کرد. ویژگیهای زیر برای پیاده سازی آسیاب در کارخانه سنگ زنی کامل مهم است:

ویژگی های مهندسی گیاه: • خروجی محصول مورد نیاز است • ظرافت محصول • حالت پردازش (مداوم یا دسته ای) • طراحی گیاه • اندازه اتاق موجود • مقررات ایمنی



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

توليد خوراك و برنامه كنترل كيفيت مربوطه كليد كشت موفق ماهي است. مگر اينكه زيست شناس شيلات فعاليت هاي كارخانه خوراك و آزمايشگاه آن را درك كرده و مشخص نكند ، پرورش ماهي سودآور يك امر تصادفي خواهد بود.

غذاهاي خشك ممكن است آسياب ، الك شده ، غربال شده ، مخلوط ، فشرده ، منبسط ، بافت دار ، رنگي و طعم دار شوند. با يك يا چند مورد از اين فرايندها ، طيف وسيعي از مواد را مي توان در يك محصول استاندارد تهيه كرد. از آنجايي كه اكثر ماهي ها ترجيح اندازه و بافت دارند و اغلب به رنگ ، بو و طعم واكنش نشان مي دهند ، تحقيقات فرآوري بخشي جدايي ناپذير از فرهنگ ماهي است.
2. سنگ زني

2.1 هممرز
2.2 آسياب هاي ساييدگي
2.3 آسياب غلتكي
2.4 برش
2.5 غربالگري

سنگ زني يا كاهش اندازه ذرات يك عملكرد اصلي توليد خوراك است. بسياري از آسياب هاي خوراك به دلايل مختلف تمام مواد اوليه ورودي را از طريق آسياب عبور مي دهند:

الف) اندازه توده ها و قطعات بزرگ كاهش مي يابد ،
(ب) مقداري رطوبت به دليل هوادهي حذف مي شود و
ج) مواد افزودني مانند آنتي اكسيدان ها ممكن است مخلوط شوند.

همه اينها سهولت كار با مواد و ذخيره سازي آنها را بهبود مي بخشد.

دلايل ديگري براي آسياب كردن و الك كردن مواد اوليه موجود در خوراك شير خشك قبل از پردازش بيشتر وجود دارد. ماهي هاي كوچك و سرخ كرده نياز به خوراكي به اندازه پلانكتون دارند كه به صورت خشك به عنوان غذا يا دانه موجود است. افراط در اندازه ذرات بيهوده و اغلب خطرناك است. فراي به دليل ناتواني در عبور از سيستم گوارشي تكه هاي بزرگ بافت همبند و استخوان موجود در محصولات جانبي خشك حيوانات يا قطعات بدنه موجود در كنجاله پنبه و سبوس برنج كشته شده است. از سوي ديگر ، گرد و غبار يا "جريمه" ممكن است به حالت تعليق كلوئيدي در آب درآيد ، بنابراين آنقدر رقيق شده كه چندين لقمه داراي ارزش غذايي كمي هستند.

آسياب مواد به طور كلي قابليت هضم غذا ، مقبوليت ، خواص اختلاط ، گلوله شدن را افزايش مي دهد و تراكم توده برخي از مواد را افزايش مي دهد. اين كار با انواع مختلفي از عمليات دستي و مكانيكي شامل ضربه ، فرسايش و برش انجام مي شود.

---

2.1 هممرز

آسياب هاي چكشي بيشتر آسياب هاي ضربه اي هستند كه داراي ميله هاي فولادي تاب دار و يا متحرك هستند و اجزاي تشكيل دهنده را روي صفحه اي دايره اي يا قسمت دندانه دار جامد كه به عنوان صفحه قابل توجه تعيين شده است مجبور مي كنند (شكل 1). مواد در محفظه آسياب نگه داشته مي شوند تا به اندازه دهانه هاي روي صفحه كاهش يابد. تعداد چكش بر روي يك محور دوار ، اندازه ، آرايش ، وضوح ، سرعت چرخش ، الگوهاي سايش و فاصله در نوك نسبت به صفحه يا صفحه قابل توجه ، متغيرهاي مهمي در ظرفيت سنگ زني و ظاهر محصول هستند. گرماي منتقل شده به مواد ، به دليل كار سنگ زني ، مربوط به زمان نگه داشتن آن در محفظه و ويژگي هاي جريان هوا است. سنگ زني ضربه اي با مواد خشك و كم چرب بسيار كارآمد است ، اگرچه ممكن است بسياري از مواد ديگر با انتخاب صفحه مناسب و مصرف منظم اندازه آنها كاهش يابد.

اكثر آسياب هاي چكش داراي يك محور محرك افقي هستند كه چكش هاي عمودي را معلق مي كند ، اما براي برخي از مواد مانند محصولات جانبي خشك شده حيوانات ، يك چكش "عمودي" كارآمدتر است. در اين آسياب ، محور محرك به صورت عمودي و صفحه ها و چكش ها به صورت افقي قرار گرفته اند. اندازه مواد با موفقيت به قطر سوراخ هاي صفحه يا كوچكتر كاهش مي يابد ، توسط گرانش به خارج از آسياب منتقل مي شود و از آنجا توسط هوا يا نوار نقاله در سطل هاي "آرايش" ذخيره مي شود. ذرات بيش از اندازه ، كه به راحتي شكسته نمي شوند ، در آسياب مي افتند و ممكن است دوباره چرخه زده يا دور ريخته شوند. بنابراين مواد خارجي مانند فلز و سنگها قبل از وارد شدن به صفحه باعث تخريب شده و باعث آسيب مي شوند.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

2.2 آسياب هاي ساييدگي

آسياب هاي ساينده تا حدودي از اصل چكش استفاده مي كنند. يعني خرد شدن توسط/ضربه. با اين حال ، آنها عمل برش و برش را نيز ارائه مي دهند. سنگ زني بين دو ديسك مجهز به سطوح پوششي قابل تعويض انجام مي شود. يك يا هر دو اين ديسك ها چرخانده مي شوند. اگر هر دو ، آنها در جهت مخالف مي چرخند. هنگامي كه يك ديسك چرخانده مي شود ، و ديگري ثابت است ، مجموعه براي خرد كردن و تعويق استفاده مي شود. اغلب موادي كه توسط آسياب هاي ديگر درشت آسياب شده اند ، از طريق آسياب فرسايش براي مخلوط كردن يا صاف كردن يك ماده يا مخلوط حاوي مايعات كه ممكن است داراي توده باشند ، عبور داده مي شوند. ديسك هاي آسياب ساينده عموماً در حالت عمودي قرار دارند به طوري كه موادي كه قادر به كاهش نيستند مي توانند با گرانش از منطقه آسياب خارج شوند.
2.3 آسياب غلتكي

تركيبي از برش ، ساييدگي و خرد شدن در آسياب هاي غلتكي رخ مي دهد. اينها رول هاي صاف يا راه راه هستند كه با سرعت يكساني كه در فاصله از پيش تعيين شده از هم جدا شده و مواد از بين اين دو عبور مي كند ، مي چرخند. ممكن است با استفاده از رول ها با سرعت هاي مختلف و راه راه هايي كه براي هر رول متفاوت است ، يك عمل پاره شدن اضافه شود. به عنوان مثال ، رول بالا ممكن است داراي مارپيچهاي خارج از شعاع و راه راه هاي جانبي پايين باشد. اين نوع آخر كه "Le Page cut" ناميده مي شود در ساخت گرانول از گلوله هاي سخت استفاده مي شود ، زيرا سطح شكستگي را بدون ضربه زياد ايجاد مي كند و باعث ايجاد گرد و غبار مي شود. سنگ زني رول مقرون به صرفه است اما محدود به موادي است كه نسبتاً خشك و كم چرب هستند.
2.4 برش

برش هاي دوار نوعي آسياب هستند كه جامدات ذرات خشك را عمدتا با برش با لبه هاي چاقو در برابر صفحه قابل توجه كاهش مي دهند. آسياب همچنين شامل فرايندهاي ساييدگي و ضربه است ، اگرچه اگر مواد با برش به راحتي كاهش يابد و تخليه محدود كننده صفحه داراي سوراخ هاي زيادي باشد ، اين اقدامات محدود مي شوند. آسياب شامل يك شفت دوار با چهار چاقوي موازي متصل و يك صفحه نمايش است كه يك چهارم چرخش 360 درجه را اشغال مي كند. آسياب بهتر است براي خرد كردن غلات كامل با حداقل "جريمه" استفاده شود. به عنوان آخرين فرايند براي كاهش اندازه مواد مورد استفاده در خوراك ماهي استفاده نمي شود.
2.5 غربالگري

در ارتباط با آسياب كردن خوراك بچه ماهي ، يك سيستم الك لازم است كه مواد را به هر اندازه ذرات دلخواه طبقه بندي كند. "بيش از حد" در اين سيستم ممكن است دوباره پايه گذاري شده يا رد شود. "از طريق" ممكن است براي مطابقت با ترجيحات ماهي از نظر اندازه انتخاب شده و با توجه به مشخصات فرمول مخلوط شود. خوراكي كه از طريق يك دهانه 177 ميكروني (غربال شماره 100 ايالات متحده) غربال شده است ، با موفقيت براي افزايش بقا و رشد ماهي هاي كوچك و بچه گربه ماهي استفاده مي شود. آسياب چكشي يا آسياب كردن خوراك هاي خشك ، به ويژه دانه هاي غلات ، ذراتي را در محدوده اي به نام "گرد و غبار" ايجاد مي كند و ممكن است يك سيستم جمع آوري گرد و غبار براي حذف آن ضروري باشد. وجود بيش از حد گرد و غبار در خوراك ممكن است منجر به بيماري آبشش شود ، وضعيتي كه مواد آلي كه به آبشش مي چسبند تبديل به يك ماده مغذي براي باكتري ها يا انگل ها مي شود.

مشكل گرد و غبار اضافي ناشي از آسياب كردن خوراك ها ممكن است تا حدي با افزودن يك اسپري روغن يا يك ماده نيمه مرطوب ، مانند محلول هاي تغليظ شده ماهي يا محلول هاي تخمير ، بر روي خوراك هايي كه وارد آسياب مي شوند ، برطرف شود. يونجه خشك شده به عنوان يك وعده غذايي بدون گرد و غبار ، از نظر بافت شبيه به يك گلوله خرد شده الك شده ، با پاشيدن روغن معدني در محفظه آسياب چكشي در حين آسياب ، آماده مي شود.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

تقطير

تقطير متداول ترين روش براي جداسازي مخلوط متابوليت هاي ثانويه موجود در گياهان دارويي است كه تركيبات در فازهاي مختلف از هم جدا مي شوند (جونز و كينگ هورن ، 2012). جداسازي اجزاي مختلف فعال زيستي در مخلوط با حرارت دادن فرم آبي مخلوط ، كه در آن اجزاي مختلف با نقاط مختلف جوش آنها از يكديگر جدا شده اند ، به فاز گازي انجام مي شود. سپس گاز دوباره به حالت مايع متراكم شده و جمع آوري مي شود. از تقطير براي اهداف مختلفي مانند توليد اجزاي معطر و تركيبات غني از فنوليك و ترپنوئيدي استفاده مي شود. از چهار نوع روش تقطير - تقطير ساده ، تقطير در خلاء ، تقطير جزئي و تقطير با بخار - استفاده مي شود (Lea and Swoboda، 1962).
گياهاني كه در ارتفاعات يافت مي شوند اغلب به دليل سازگاري با شرايط محيطي بسيار سخت مانند سرما و اكسيژن كم داراي تركيب بيوشيميايي منحصر به فردي هستند. اين گياهان عليرغم گروه سني ، بيماريها را از ريشه بيماري ريشه كن مي كنند و داروهاي موثري هستند كه عوارض جانبي ندارند. در بين گياهان مرتفع ، Cordyceps sinensis ، Ganoderma lucidum ، Hippophae spp. ، Rhodiola rosea و Valeriana wallichii از معروف ترين آنها هستند. گزارش شده است كه اين مواد به ترتيب حاوي تركيبات فعال بيولوژيكي منحصر به فردي مانند كورديسپين ، اسيد گانودريك ، اسيدهاي چرب امگا ، روديوفلاونوزيد ، والرينيك اسيد هستند. استفاده از يك گياه دارويي به عنوان يك داروي م characterثر مستلزم توصيف فرمول هاي آن با استفاده از تكنيك هاي مختلف تحليلي است. اين فصل خصوصيات عصاره هاي آماده شده ، بخش ها و/يا تركيبات فعال زيستي جدا شده از منابع گياهي را با استفاده از تكنيك هاي تحليلي كروماتوگرافي و طيف سنجي برجسته مي كند.

تقطیر روشی برای استخراج اسانس از گیاهان دارویی و معطر است


فرآیند تقطیر روشی برای استخراج اسانس هایی است که سابقه طولانی دارد و در آن مایع به ترکیباتی تقسیم می شود که دارای نقاط جوش متفاوتی هستند. فناوری تقطیر نسبتاً ساده است و می توان از آن در مناطق روستایی استفاده کرد. تقطیر با آب قدیمی ترین و ارزان ترین روش تقطیر است که طراحی و ساخت آن ساده و ارزان است. این روش معمولاً برای استخراج روغنهای ضروری از مواد گیاهی خشک شده یا پودر شده (مانند ادویه جات مانند پوست دارچین) ، گلهایی مانند رزماری و اندامهای بسیار سخت مانند ریشه ، چوب و میوه استفاده می شود. از فندق استفاده می شود. تبخیر و چگالی های پی در پی تقطیر نامیده می شود. به عبارت دیگر ، در این فرایند ، مایعات ابتدا به بخار و پس از یک فرایند بخار سرد ، به مایع تبدیل می شوند. در طی این فرایند ، بخارات حرارتی تحت تأثیر سرما به قطرات مایع تبدیل می شوند و با جمع آوری این قطرات که به طور متوالی از میعانات بدست می آیند ، مواد خالص و مقطر به دست می آید. تقطیر معمولاً می تواند ترکیبات معطر مختلف را بدون تغییر از گیاه حذف کند. اسانس ها معمولاً حاوی ترکیبات متفاوتی از طریق تقطیر هستند ، اما یک یا چند ترکیب اصلی علت بوی اسانس هستند.



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

روشهاي تقطير

روشهاي تقطير به طور گسترده اي در توليد ايزوتوپ يد استفاده مي شود. از آنجا كه يد ممكن است به شكل فرار (I2) تبديل شود ، از تقطير مرطوب يا تقطير خشك استفاده شده است. يك روش تقطير عمومي براي تصفيه 131I بدون حامل قبلاً توسط كان و فريدمن (1954) گزارش شده است. در روش تقطير مرطوب (IAEA ، 1966) ، فلز Te تابش شده در مخلوط اسيد كروميك - H2SO4 حل مي شود. پس از انحلال كامل ، يد تشكيل شده (IO3-) با يد اگزاليك به يد عنصري (I2) كاهش مي يابد و سپس از محلول تقطير مي شود. تقطير در محلول سولفيت قليايي به دام مي افتد. سپس اين محلول توسط يك چرخه اكسيداسيون - كاهش تصفيه شده و در نهايت مجدداً در محلول قليايي رقيق مجدداً تقطير مي شود. در روش تقطير مرطوب ديگر ، TeO2 تابيده شده در NaOH حل شده و تلوريت سديم با H2O2 در حضور كاتاليزور ، موليبدات سديم اكسيده مي شود. سپس مخلوط را با H2SO4 اسيدي كرده و يد را تقطير كرده و در آب سرد يخ گير مي كنند.

قبل از آن هم اگر آسیاب شده باشد بهتر است



آسیاب های غلتکی مجهز به سیستم تغذیه و واحد انتقال محصول زمینی هستند. آسیاب های یونیورسال ، آسیاب های شکاف و طبقه بندی کننده ها از جریان هوا برای انتقال و خنک سازی محصول استفاده می کنند.

اين فصل روش هاي توليد ايزوتوپ هاي يد مختلف ، يعني 131I ، 120I ، 123I ، 124I و 125I را شرح مي دهد. شيمي اثرات يد و تابش در محلولهاي آبي و واكنشهاي تبادل ايزوتوپي نيز مورد بررسي قرار مي گيرد. درك شيمي يد در توليد ايزوتوپ و براي توسعه روش تهيه داروهاي داراي برچسب يد راديواكتيو ضروري است. در تجزيه شيميايي يد ، اكثر نمونه هاي زيست محيطي و بيولوژيكي را مي توان با فعال شدن نوترون در سطوح كمي به طور دقيق مورد تجزيه و تحليل قرار داد. هورمونهاي تيروئيدي غني از يد تيروكسين (T4) و تري يدوتيرونين (T3) براي رشد و نمو ضروري هستند. آنها همه جنبه هاي متابوليسم سلولي ، از جمله سنتز پروتئين و مصرف اكسيژن را تحريك مي كنند. راديو يد نقش مهمي در تشخيص و درمان اختلالات مختلف تيروئيد دارد. سالهاست كه درمان سرطان تيروئيد و پركاري تيروئيد با داروهاي +× +I انجام مي شود ، اما ايزوتوپهاي ديگر ، يعني 120I ، 123I ، 124I و 125I نيز توليد مي شوند و در كاربردهاي مختلف پزشكي مورد استفاده قرار مي گيرند. توليد ايزوتوپ هاي يد توسط واكنش هاي هسته اي از مواد مختلف هدف براي كاربردهاي پزشكي شرح داده شده است. روشهاي جداسازي و تصفيه ايزوتوپهاي يد ، از جمله روشهاي تقطير و جذب ، مورد بحث قرار گرفته است. همچنين در مورد تهيه ايزوتوپ هاي يد در اشكال شيميايي غير از يديد بحث شده است. قرار گرفتن در معرض يد راديويي در شرايط حادثه هسته اي براي عموم مردم ساكن در نزديكي نيروگاه هاي هسته اي نگران كننده بوده است. حفاظت از قرار گرفتن در معرض توسط KI پيشنهاد مي شود ، و اثر مهاري KI بر تيروئيد RAIU مورد بحث قرار مي گيرد.



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

آسياب هاي روغني

با بيش از 3 دهه تجربه صنعت ، ما خود را به عنوان توليدكنندگان و صادركنندگان آسياب هاي روغني و محصولات ماشين آلات نفتي از هند اعلام مي كنيم.


همانطور كه گفته شد ، "يك تامين كننده خوب با تجربه طولاني پشتيباني مي شود."



"يك تامين كننده خوب با تجربه طولاني پشتيباني مي شود."

ما يك شركت متعلق به خانواده مستقر در هند هستيم كه چندين دهه را در كارخانه هاي پاور اويل غني و روغن گیری گذرانده است. با توجه به افزايش مداوم و نوآوري در فناوري ، ما ماشين آلات آسياب روغني پيشرفته اي را براي استخراج كارآمد و م ofثر روغن پخت و پز ارائه كرده ايم. ما طيف وسيعي از ماشين آلات پيشرفته فني را براي صنايع آسياب نفت در سراسر جهان ارائه مي دهيم.

در Tinytech ، ما راه حل يك نقطه اي را براي همه نيازهاي آسياب روغن خوراكي مشتري ارائه مي دهيم. با اقدامات دقيق كيفيت ، ما اطمينان مي دهيم كه بهترين و كاملترين ماشين آلات آسياب روغن را عرضه مي كنيم. طيف وسيعي از روغن هاي بيرون ريز Tinytech براي استخراج روغن هاي خوراكي و غير خوراكي بسيار با دوام و مقرون به صرفه هستند. آنها توليد بالاتر را بدون هيچ گونه خرابي تضمين مي كنند. طراحي آن به گونه اي است كه كار با پرس آسان است و تقريباً تمام دانه هاي روغني و آجيل ممكن است پردازش شوند. ظرفيت خرد كن دانه روغني از 3 تن در روز تا 100 تن در روز متغير است.

آسياب هاي پاور اويل غني از مقياس كوچك تا مقياس متوسط و بزرگ در دسترس هستند. يك كارخانه روغن كامل شامل بخشهاي مختلف مانند بخش پردازش دانه ، بخش استخراج روغن و بخش تصفيه روغن است.

كارخانه هاي روغن Tinytech ما براي پردازش انواع مختلف دانه هاي روغني مانند بادام زميني ، نارگيل ، آفتابگردان ، كلزا ، دانه هاي ذرت ، جوانه ذرت ، هسته خرما ، دانه هاي كنجد و غيره همه كاره هستند. در حال حاضر بيش از 1500 كارخانه روغن Tinytech در بيش از 85 نوع مختلف با موفقيت كار مي كنند. كشورهاي جهان كارخانجات كوچك نفتي ما در سراسر جهان موفقيت هاي عظيم و فوق العاده اي كسب كرده اند و بهترين روغن پخت و پز را ارائه مي دهد. آسياب نفتي كوچك ما يك صنعت كوچك در توسعه روستايي است كه در آن سرمايه گذاري كم است اما بازده سرمايه گذاري بالا است.

با استفاده از ماشين آلات آسياب نفت Tinytech ، روغن استخراج شده نيز داراي بالاترين و خالص ترين كيفيت است زيرا اين ماشين در هر مرحله از كار نتايج دقيق و دقيق تري را ارائه مي دهد. آسياب هاي روغني ما براي انواع دانه هاي روغني چه خوراكي و چه غير خوراكي مناسب است.
لطفاً براي اطلاعات دقيق و درك نيازهاي خود ، صفحات آسياب روغن زير را مرور كنيد

ماشين آلات آسياب روغن پخت و پز
ميني آسياب نفت
كارخانه آسياب نفت
ماشين آلات استخراج روغن خوراكي
دستگاه استخراج روغن
راه اندازي آسياب روغن اتوماتيك
ديگ بخار آسياب توليد نسل بخار
پرس فيلتر آسياب روغن
پاور اويل غني



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

آسياب دانه هاي روغني

بذر گياهان داراي روغن يا چربي زياد ، دانه هاي روغني ناميده مي شوند و مي توانند براي توليد صنعتي روغن گياهي ، روغن ماشين يا بيوديزل استفاده شوند. بسته به منطقه ، منابع اصلي روغن هاي گياهي عبارتند از سويا ، دانه كلزا ، تخمه آفتابگردان و روغن نخل.

روغن گیری دانه های کلزا هم بسیار عالی است که با دستگاه های کره گیری و روغن گیری موجود در بازار به راحتی می توان این کار را نیز انجام داد


شما می توانید دانه های کلزا را تهیه کنید و در منزل روغن آن را بگیرید یا از آن کره بگیرید

مصارف آن در زیبایی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار بسیار زیاد است.

Bauermeister انواع آسياب هاي لازم براي توليد روغن صنعتي و بهره برداري از كيك پرس را ارائه مي دهد. غلطك هاي Bauermeister Roller Mills مي توانند بذرهاي خام تميز شده را به طور مثر خرد كنند در حالي كه Bauermeister Flaker فشار زيادي را وارد مي كند كه منجر به شكستن ديواره هاي سلولي دانه هاي روغني مي شود. اين مراحل لازم است تا بتوانيد روغن موثري را كه در پي مي آيد ، برنده كنيد. يك انتخاب بسيار محبوب به عنوان سنگ شكن VWR250.1 x 1250 است در حالي كه ZWG800 x 2100 اغلب به عنوان Flaker مربوطه به فروش مي رسد ، هر كدام با خروجي تقريبي 500 تن در روز.

آسياب كردن كيك پرس دانه روغني

در حالي كه هدف اصلي در كارخانجات توليد روغن توليد روغن است ، بسياري از دانه هاي روغن حاوي مواد با ارزش ديگر مانند فيبرها و پروتئين ها هستند. كيك پرس توليد روغن نيز حاوي حدود 10٪ روغن است كه با فشار يا استخراج نمي توان آن را بدست آورد. در حالي كه كيك پرس اغلب به عنوان خوراك دام مورد استفاده قرار مي گيرد ، افزايش علاقه به استفاده از ارزش غذايي براي رژيم غذايي انسان وجود دارد. بسته به كاربرد مورد نظر ، اندازه ذرات مختلف مورد نياز است. در صورت تمايل به محصول حتي ظريف تر ، مي توان آنها را در Bauermeister Universal Mills يا تركيبي از آسياب با طبقه بندي كننده هوا Bauermeister توليد كرد.

بسياري از آسياب هاي Bauermeister در سراسر جهان براي پوسته پوسته شدن دانه هاي روغني يا آسياب كردن كيك پرس دانه هاي روغني تاسيس شده اند. بسته به ظرافت و توان مطلوب ، براي هر كاربرد تركيبي بهينه از پارامترهاي آسياب وجود دارد. راه اندازي مناسب آسياب و ادغام آسياب به يك كارخانه توليد بستگي به شرايط عمومي و همچنين نيازهاي فردي هر اپراتور كارخانه دارد. براي ارزيابي معيارها ، متخصصان Bauermeister براي مشاوره صالح در دسترس هستند.

 

گرفتن ارده از دانه های کنجد هم خیلی مقرون به صرفه و عالی است

امروزه کره کنجد که همان ارده است در سبد غذایی ایرانیان به وفور دیده می شود

مطالب مربوط به آسیاب دان های برنج را هم نیز مطالعه کنید

آسیاب برنج
بسیاری از آسیاب های Bauermeister در تولید پودر برنج استفاده می شود. طیف گسترده ای از توزیع های اندازه ذرات مورد نیاز انعطاف پذیری زیادی از آسیاب ها دارد. آسیاب های غلتکی بیشتر برای محصولات درشت آسیاب شده و آسیاب های جهانی و آسیاب های شکاف برای محصولات خوب مناسب است. با یک طبقه بندی کننده اضافی یا یک Classifier Mill محصولات فوق العاده نیز ممکن است. خروجی از مقادیر کم تا 15 تن در ساعت امکان پذیر است.

آسیاب های غلتکی مجهز به سیستم تغذیه و واحد انتقال محصول زمینی هستند. آسیاب های یونیورسال ، آسیاب های شکاف و طبقه بندی کننده ها از جریان هوا برای انتقال و خنک سازی محصول استفاده می کنند.

برای ظرافت و خروجی مورد نیاز هر محصول ، ترکیبی بهینه از پارامترهای فرز در دسترس است. برای یافتن این پارامترها می توان از نمودارهای ظرافت خاصی استفاده کرد. برای پیاده سازی آسیاب در یک کارخانه سنگ زنی کامل ، ویژگی های زیر مهم است:

ویژگی های مهندسی گیاه:
• خروجی مورد نیاز محصول
• ظرافت محصول
• حالت پردازش (مداوم یا دسته ای)
• طراحی گیاه
• اندازه اتاق موجود
• مقررات ایمنی



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

آسياب روغني آسيابي است كه براي خرد كردن يا كبود شدن دانه هاي روغني مانند بذر كتان يا بادام زميني يا ساير مواد گياهي غني از روغن مانند زيتون يا ميوه نخل روغني طراحي شده است ، سپس مي توان آن را براي استخراج سبزيجات فشار داد. روغن هايي كه ممكن است به عنوان غذا يا براي پخت و پز ، به عنوان مواد اوليه اولئوشيميايي ، به عنوان روان كننده يا سوخت هاي زيستي استفاده شوند. كيك تفاله يا پرس - باقي مانده مواد جامد كه روغن از آن استخراج شده است - نيز ممكن است به عنوان غذا يا كود استفاده شود.
هزاران سال است كه مواد گياهي غني از روغن به صورت مكانيكي براي استخراج روغن هاي ارزشمند پردازش مي شوند ، معمولاً با استفاده از سنگ آسياب هاي عمودي در اطراف يك پست مركزي (سنگ هاي دونده يا كولرنگ ها در آسياب لبه اي) حركت مي كنند تا دانه ها يا ميوه ها خرد يا كبود شوند. مهر يا فشار دهيد تا روغن استخراج شود. بعداً از تردميل ، آسياب بادي يا آسياب آسياب براي هدايت ماشين آلات فرز و پرس استفاده شد ، كه در دوران مدرن با بخار و بعداً ديگر منابع قدرت جايگزين شد. كارخانه هاي نفتي گاو نر يا اسب سوار ، مانند غني سنتي در بنگلادش ، به طور فزاينده اي جايگزين كارخانه هاي فولادي قدرتمند شده است. [1]

در برخي مناطق ، آسياب هاي آسياب ممكن است آسياب هاي آبي "دو" باشند ، در يك طرف آبشار ماشين آلات آسياب گندم و در طرف ديگر ماشين آلات استخراج روغن وجود دارد.

كارخانه هاي نفتي بادي تاريخي مي توانند بين 100 تا 200 تن مواد اوليه در سال را پردازش كنند.
كارخانه هاي نفتي مدرن

كارخانه هاي روغنكاري مكانيكي مدرن مي توانند تا 4000 تن در روز در فرايندهاي پرس گرم و تا 25 تن در روز در پرس سرد پردازش كنند. روشهاي فشار روغن صنعتي معمولاً از يك پيچ براي خرد كردن مواد اوليه در يك فرآيند مداوم ، قبل از استخراج روغن از كيك پرس با استفاده از سانتريفيوژ يا حلال مانند هگزان استفاده مي كنند.

 

با داده های بزرگ پزشکی و الگوریتم های هوش مصنوعی ، eHealthMe همه را قادر می سازد تا مرحله چهارم آزمایش بالینی را برای تشخیص پیامدهای نامطلوب داروها و نظارت بر اثربخشی انجام دهند. مطالعات اصلی ما در بیش از 600 نشریه پزشکی معتبر از جمله The Lancet ، Mayo Clinic Proceedings و Nature ارائه شده است. اخیراً ، مسیرهای درمانی مرحله چهارم برای واکسن های COVID 19 اضافه شده است

روغن هاي خوراكي ممكن است براي اهداف آشپزي استخراج شوند. روغن هاي غير خوراكي را مي توان در ساخت صابون ها ، رنگ ها و لاك ها يا به عنوان سوخت لامپ هاي روغن استفاده كرد. ذخاير مهم خوراك شامل دانه هاي سويا ، كلزا (كلزا) ، تخمه آفتابگردان ، دانه پنبه و ذرت (ذرت) و همچنين بادام زميني ، زيتون ، انواع آجيل ، دانه هاي كنجد ، گلرنگ ، دانه هاي انگور و دانه كتان (دانه كتان) است. روغن پالم از مغز ميوه نخل روغن ، روغن هسته خرما از مغز نخل روغن و روغن نارگيل از مغز نارگيل استخراج مي شود.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()